söndag 27 april 2014

Solskenscykling eller håller jag på å bli gubbe?

Glimten i ögat på den. Men det var ett tag sedan jag fick mersug av att nöta landsväg och då jag passerade 30 i januari så får jag kanske automatiskt gubbpanik. Fast vem trivs inte på nysopade vägar i 17 graders värme, i april(!)?

Tanken var att jag skulle ut på MTBn men då Jenny inte fått mycket till sömn under natten lät jag henne sova och tog hand om Frank, som i sin tur somnade på min mage. Då passade det sig minsann. Andreas tänkte köra lite landsväg senare på dagen så jag hängde med honom istället och fick en fin kommuntur. Samtliga tätorter passerades i eller i utkanten och då cyklade vi bara 5,5 mil. Mönsterås kommun är inte stor men naggande god. När jag laddade in passet på Strava (nedan) så såg jag även att jag drämde till med ett KOM i något som kallas Timmernabbend enda backe, hade jag vetat att det var en backe hade jag cyklat snabbare... Glimten i ögat, alltid. Kanske ska ge mig ut på KOM-jakt här framöver de nya LVG-tuberna från Vredestein verkar ju gå som smort.



4 kommentarer:

  1. Är det en singelklinga jag ser?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen! En 44T duger väl till all Landsvägscykling?

      Radera
    2. Föredömligt! Jag är benägen att hålla med!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera