torsdag 10 april 2014

Paincave nummer 2

Känner redan nu att det min upptäckt med jobbets paincave var en riktig hit. Dunkade 290-300watt idag på mina fyra minuters och lyckades med konststycket att köra fem istället för fyra stycken. Helt oväntat också. Märkte det först nu när jag laddade ned datan till datorn... Ställde in en workout i min Bryton-GPS och följde intervallmarkeringarna. Lustigt att det blev fem när jag ställde in fyra. Verkar inte helt stabil eller är det jag som är instabil... Men mysigt var det och lida fick jag. Nästa vecka kanske jag kan lasta på hela 300w och se var det bär.

Hade också tänkt vara med på företagsinnebandy i helgen men det verkar inte min rygg palla. Testade lite efter mina intervaller och det gillade inte ryggen alls. Så jag får hålla mig till "mjuk" träning ett tag till och skogen får jag hålla mig ifrån fortsatt. Men nu är jag på gång i alla fall.

Kollade även på en "Hart Rate Analysis" på Strava och såg att hjärtat tog i mer i tisdags. Och idag tog nog faktiskt benen i mer, då jag låg på högre belastning på de sista två intervallerna. Och så fick jag ju mig en bonusintervall. Hur Strava har räknat ut mina belastningszoner har jag ingen aning om, för jag har inte ställt in något och kan heller inte ställa in något utan att uppgradera till premium. Hur som så låg min cykelmaxpuls som elitaktiv på 196. Skulle väl tippa på att den ligger strax under det i dagsläget. Och min tröskel låg på 170 som elitaktiv. Nu har jag inte den blekaste aning om var min tröskel befinner sig men däromkring någonstans blir det jobbigt. Bra beskrivet va? Så staplarna nedan säger väl egentligen bara att jag tog i mer med hjärtat i tisdags än idag.

Dagens analys

Gårdagens analys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar