tisdag 8 april 2014

Hittade en paincave på jobbet, wattfest!

Nu har jag nästan exakt jobbat två år i Mönsterås kommun. Att det ska ta så lång tid att upptäcka en nästan oanvänd Monark 828E stående i ett vilorum som bara ber om att få bli använd. Ja det är nästan pinsamt. Men nu är den upptäckt, invigd och glad. Cykeln har uteslutande använts till enstaka hälsotester av den tidigare friskvårdsamordnaren. Nu används den inte så mycket alls och då frågade jag om det inte är bra om den används? Och det är ju klart, jag jobbar på kommunen och där ska saker användas. Så nu använder jag den för min egen friskvård: lunchträning.



Smaskade på 4x4minuters intervaller på 290 härliga Monarkwatt på dagens lunch. Satt som en smäck och gick förvånansvärt lätt. Ja i alla fall för upplevda ansträningen i benen, hjärtat var en annan femma som ni kan se i Strava-grafen genom att klicka här. Jag ville inte gå ut för hårt första gången och inte heller nästa gång så 290w får duga än så länge tills min rygg och hela jag är lite mer stabil. För det känns lite i ländryggen just nu och även i övre delen av skinkorna. Skynda långsamt.

4 kommentarer:

  1. En solskenshistoria. Utsikt över hängränna också.

    SvaraRadera
  2. Lyx. Tänker be stora pappa Telia att köpa in en Monark LP7 till mig att ha på jobbet ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Öijer, och Björn det blir bättre; rummet är på tredje våningen (högst upp) med utsikt över entrén =)
    Gör så Jonatan, alla personal bör ha rätt till en Paincave

    SvaraRadera