fredag 5 juli 2013

Det kom tre paket!

Nu dundrar paketen in igen. Har fått tre olika paket, alla från EnergySport. I två av paketen fanns produkter som skulle anlänt för ca två månader sedan. Men det ursprungspaketet försvann mellan Jönköping och Mönsterås. Så EnergySport fick skicka nya produkter. Och det senare paketet innehöll en merbeställning från mig, bara älskar assos kläder och var tvungen att skaffa två byxor och tröjor till samt en lång regn/vind-jacka och underställ. Sedan blev det en Kask-hjälm till bara för att de är så sköna.


Detta fina paket fick jag i onsdags, undra vad det kan vara i det?
Aha! Däck! Så oväntat. Har kört Vredestein däck förut och de har funkat klockrent. De har riktigt starka sidoväggar vilket alltid är ett plus när man som jag kör slanglöst med vätska. I paketet fanns även två bonusprodukter och det var ett kortärmat underställ för lite kallare dagar och en långärmad jacka med vindtät front allt från assos så klart. Så nu är jag rustad till hösten!
I det förlorade paketet nummer två kom en grym chain cleaner i sprayform som fungerar mycket över förväntan. I och med att den sprayas på tränger den in bättre och sen låter man det stå i 10 minuter och kan till och med bara torka av kedjan och sedan smörja in den. Men jag har hittills sett till att spola av kedjan också, mest för att mina kedjor varit så skitiga (regnväder och lera). Kedjeoljan har jag också redan i flytande form men det är alltid smidigt med sprayflaska. Morgan Blue leverar som vanligt. Sen blev det ett gäng assos-strumpor och faktiskt ett par skoöverdrag:
Fränt proffsiga i tjockt tyg och med för markering till var man ska sätta saxen. Svårt att inte ha en bra tur med dem på.
Sista paketet fick jag idag och Egon var riktigt snabb på att öppna det.
Roligast för honom i paketet var Kask-lådan tack och lov. Numera favorithjälmen.
Mycket svart och vitt. Klassiskt, snyggt och mer jag. Det fanns fina blå tröjor men de var restade till augusti och så länge vill jag inte vänta. assos är poppis. På bild alltså två olika tröjor med olika design och tyg, den högra tröjan är lite svalare än den vänstra. Längst ned till vänster är ett sommarunderställ i kortärmad variant och sedan två svarta byxor, ett par med assos-logga och det andra helt svart. Bästa byxorna jag ägt. Med på bild är även en ny Kask-hjälm med det sköna läderhakspännet. Italienarna kan det där med lyxiga moderiktiga finesser. 
Close up.
En liten bulle...
Med en stor vind och regnjacka i. Passar perfekt i ryggfickan smidigt intryckt i sig själv. Det är alltså ingen påse man trycker in jackan i utan det finns en liten ficka som man enkelt kan trycka in jackan i. Man klarar till och med av att göra detta med en hand efter lite övning. 
En grym detalj på alla assos-tröjor. En ryggficka med en ficka utanpå, dessutom med dragkedja
Men vänta nu, det är ju ett hål i fickan...
Hela vägen genom båda fickorna in till insidan av tröjan??? Först trodde jag att tröjan var sönder och blev ganska lack då "detta ska ju vara kvalitetskläder!". Och det är det också. Självklart är detta ett hål för den moderne idrottaren; ett hörlurshål. Eller för tävlingscyklisten; hål för kommunikationsradiosladden. Man kan alltså välja om man ska ha sin iPhone, Mp3-spelare eller kom-radio i vanliga fickan eller i den fickan med dragkedja. Jag brukar ha hemnyckeln i dragkedjefickan och iPhonen i den vanliga fickan. Smart assos!

Får nog tyvärr vänta ett tag med att börja använda allt.. Har nämligen efter att ha tagit hand om en sjuk son och sambo nu fått samma skit som dem. Hoppas det går över snabbare än en vecka som de har varit liggande. Kanske inte den mest optimala starten på min semester. Men är inte det rätt typiskt, att man blir sjuk när man tar semester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar