onsdag 2 februari 2011

8 tecken på att din tjej är riktigt jäkla tokigt gravid


1. Du känner bebisen sparka klart och tydligt på den spända magen.

2. Du blir överglad över att naveln "ploppar ut" när hon hostar och skrattar.

3. Hon blir helt förtvivlad och brister i brutal gråt. Samtidigt som hon säger att du tycker hon är ful.

4. Du försöker trösta och säga "Men älskling jag tyckte det var jätte sött och du är helt underbar" men det gör det bara värre.

5. Precis när du börjar få panik över vad du ska göra åt flickvännen som blir mer och mer hysteriskt ledsen, så börjar hon skratta hysteriskt istället.

6. Hon måste rusa på toaletten för att inte kissa på sig när hon skrattar utan kontroll.

7. När hon sitter där inne börjar hon tokgrina igen.

8. När hon kommer ut brister hon i skratt igen.

Som vanligt är det killen i brevet, dvs Jag, som skrivit brevet och tjejen är Jenny. Och situationen utspelade sig för cirka tjugo minuter sedan. På riktigt.

Snart är vår lille son ungefär 35cm lång och väger 1kg och fötterna är 5cm. Underbar fakta. Som behövs, lika som Jennys utbrott. För det påminner mig om att vi väntar barn. Det har gått ett tag nu så vi börjar bli lite vana vid magen nu. Jenny sa till och med här om dagen "när jag var gravid", ja ni läste rätt; VAR. Haha hon är underbar min kvinna. Älskar henne så och situationer som den ovan är bara så fantastiska. Vi längtar efter vår lille son.

3 kommentarer:

  1. Ha ha , jag verkligen skrattar och blir tårögd när jag läser det här , men så har jag också 3 barn hemma och känner igen mig :-)
    Roligt att ni skall ha barn !

    SvaraRadera
  2. Ja redan innan bebisen är här så är det underbart roligt. Längtar till att han kommer ut. =)

    SvaraRadera
  3. Klockrent ;P Det var som att läsa om sig själv typ haha!

    SvaraRadera